Aboneaza-te la feed-ul nostru

Daca preferi un feed RSS in locul unui newsletter poti sa te abonezi aici.

Urmareste-ne pe Twitter

Daca vrei sa fii la curent cu noutatile noastre, pe Twitter, poti sa ne dai Follow aici .

Aboneaza-te la newsletter-ul nostru

Aboneaza-te la newsletter-ul nostru, iar noi iti vom trimite saptamanal ultimile stiri din lumea berilor germane.

Oettinger

Oettinger

Marca de bere Numarul 1 in Germania

Oettinger este marca de bere cea mai vanduta in Germania, cu o cifra de peste 6,5 milioane de hectolitri de bere vanduti anual. In 2008 vanzarile au atins cifra record de 6,61 milioane hectolitri, Oettinger plasandu-se pe locul 1, cu o cota de piata de 12,5%, la o diferenta de 1,15 milioane hectolitri de marca de pe locul 2, Krombacher.

Denumirea berii provine de la orasul Oettingen, aflat in vestul Bavariei.

Oettinger este si printre cele mai vechi marci de bere din Germania, originile sale putand fi datate in anul 1333, cand se atesta existenta unei berarii apartinand contelui care conducea in acele vremuri orasul Oettingen. Constructia berariei moderne este consemnata in anul 1731. Se pare ca si marele scriitor german Goethe a gustat si a apreciat berea Oettinger.

In 2011, Oettinger a aniversat 280 de ani de la fondarea fabricii, si astazi compania fiind condusa ca o "afacere de familia", Oettinger Bier Gruppe (OBG) fiind detinut de familia Kollmar.


Oettinger Bier Gruppe este una din cele mai importante companii de bauturi din Germania

Oficiali Oettinger la lansarea productiei
sub licenta in Ucraina

Compania Oettinger cu berea sa port-drapel detine locul 1 pe piata germana, una extrem de competitiva, acolo unde activeaza circa 1 300 de berarii.

Berea Oettinger este produsa de una din cele mai mari companii de bauturi din Germania. Succesul berii Oettinger a facut ca grupul sa caute noi facilitati de productie pentru a satisface cererea tot mai mare. Oettinger Bier Gruppe detine 6 unitati de productie pe tot cuprinsul Germaniei. OBG dispune, pe langa fabrica din orasul de resedinta Oettingen, de inca 4 fabrici (Gotha, in Turingia; Schweriner, in Mecklenburg Pomerania; Hannen Monchengladbach, in Westphalia; Braunschweig, in Saxonia Inferioara) si 1 micro-berarie (Forstquell Hohenberger, in Bavaria).

Grupul se extinde si ca urmare a succesului pe pietele internationale a marcii Oettinger, grupul OBG incheind recent acorduri de licenta cu o companie de bere din Rusia, Moscow Brewing, din Belarus, Krinitsa Minsk si recent Ucraina, la Radomyschl.

Pe langa marca Oettinger, grupul detine si alte marci de bere, nationale si regionale, cunoscute in Germania, precum St.Gothardus, Schweriner sau Forstquell, precum si marca de bautura racoritoare Glorietta, printre cele mai de succes din Germania (vanzari de peste 1 milion hl/an).


Unul din cei mai longevivi presedinti de companie din Germania

Gunther Kollmar, presedintele Oettinger Grup

Presedintele grupului Oettinger este Gunther Kollmar (nascut in 1937), care se afla in fruntea companiei inca din 1957, cand a fost numit presdinte onorific iar mai apoi executiv (1970), acesta fiind considerat printre cei mai longevivi presedinti de companie din Germania. In 2012, Gunther Kollmar va acumula 55 de ani in management-ul Oettinger, ascensiunea brand-ului in fruntea berilor din Germania fiind strans legata de figura deja legendara a lui Gunther Kollmar.

Acesta a devenit si mai faimos cand a luat pozitie impotriva perceptiei generale din Germania, dar nu numai, conform carora marcile aflate pe prima pozitie sunt produse "ieftine" si a insistat asupra faptului ca locul 1 este meritat in toate cazurile si mai ales in cel al berii Oettinger, produsa dupa cele mai exigente standarde germane de calitate.

Gunther Kollmar declara intr-un interviu presei germane urmatoarele: "Orice este comercializat bine si beneficiaza de un marketing performant si ajunge sa fie cel mai bine vandut produs intr-o categorie este brusc etichetat ca "ieftin". Mobila IKEA este ieftina..produsele lantului ALDI sunt ieftine, ziarul BILD este ieftin..berea OETTINGER este ieftina..orice marca de pe primul loc este ieftina. Nimeni nu le vrea si totusi sunt in fruntea preferintelor consumatorilor.

"Succesul nostru si al tuturor marcilor-lider pe segmentul lor de piata este in intregime legitim".


Automatizarea productiei si distributia directa dar si gustul - cheia succesului berii Oettinger

Oficiali Oettinger sarbatorind 5 ani de
suprematie pe piata germana (2009)

Astazi succesul berii Oettinger a ajuns sa fie caz de studiu in lucrarile economice. Strategia companiei, al carei artizan este Gunther Kollmar, s-a bazat pe eliminarea intermediarilor si distributia directa a produselor catre punctele de vanzare si automatizarea productiei, o masura care desi pe termen scurt a atras disponibilizari si opozitie din partea sindicatelor si-a aratat roadele pe termen lung.

Dar, dupa cum insista insusi parintele boom-ului Oettinger, Gunther Kollmar, gustul inconfundabil, acelasi de la fondarea fabricii in urma cu aproape 3 secole, pe placul germanilor, poate cei mai exigenti consumatori de bere din lume, al berii Oettinger a permis marcii sa devina si sa se mentina ca Berea Numarul 1 in Germania.



Pronuntie

eotingăr

Istoric
Sortimente
Produse
Legaturi externe